Ûندو اور مسلمان۔۔ دو الگ الگ قومیں
تØ+ریر : شری٠المجاÛد
اٹھارویں صدی میں مغربی تاجروں، تبلیغ کرنے والی جماعتوں اور نوآبادیاتی اقوام Ú©ÛŒ آمد Ú©Û’ ساتھ ÛÛŒ جدید اور نئی ایجادات Ùˆ ترقی Ú©Û’ ابتدائی اثرات Ù†Û’ بھی برصغیر پاک Ùˆ Ûند میں پیر جمانے شروع کر دیے۔ ÛŒÛ Ù†Ùˆ وارد اجنبی اپنے ساتھ تجارت، نوآبادیاتی یلغار اور مغربی راج Ú©Û’ ساتھ ÛÛŒ Ù†Û ØµØ±Ù Ø¬Ø¯ÛŒØ¯ علوم، نئے تصورات اور اÙکار لائے Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ù¾Ù†Û’ علم اور اپنے اÙکار Ùˆ خیالات Ú©ÛŒ ترویج Ùˆ اشاعت Ú©Û’ لیے مغربی طریقے اور آلات بھی Ù„Ø§Ø¦Û’Û”Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û 1870 تک چھپائی اور ٹائپ Ú©ÛŒ تیاری اور استعمال Ù†Û’ Ûندوستان Ú©Û’ غیرسرکاری Ø+لقوں میں مقبولیت اور ØªÙˆØ¬Û Ø+اصل کر لی۔ Ù¾ÛÙ„Û’ انگریزی اخبارات Ú©ÛŒ داغ بیل ڈالی گئی۔ پھر اگلے ساٹھ برس Ú©Û’ عرصے میں برصغیر Ú©Û’ رÛÙ†Û’ والے بھی صØ+اÙت Ú©Û’ میدان میں داخل ÛÙˆ گئے اور انÛÙˆÚº Ù†Û’ بنگالی، Ùارسی، Ûندی، گجراتی اور اردو جیسی کئی زبانوں میں اخبارات نکالے۔
Û” 1857Û” Ú©ÛŒ بغاوت ناکام Ûونے Ú©Û’ ساتھ ÛÛŒ برصغیر پر برطانوی راج قائم ÛÙˆ چکا تھا، جس Ú©ÛŒ بنا پر تعلیمی، انتظامی اور عدالتی سطØ+ پر اس Ú©Û’ متØ+د اور مربوط Ûونے کا ÙˆÛ Ø¹Ù…Ù„ بھی مکمل ÛÙˆ گیا جو Ú¯Ø²Ø´ØªÛ Ú©Ø¦ÛŒ برسوں اور عشروں سے آÛØ³ØªÛ Ø®Ø±Ø§Ù…ÛŒ سے جاری تھا۔ ان تمام عوامل Ù†Û’ بالآخر پرانے اور روایتی نظام Ú©ÛŒ اینٹ سے اینٹ بجا کر رکھ دی1857 Ú©Û’ بعد Ûندوستان قرون وسطیٰ Ú©Û’ عÛد سے عصر جدید میں داخل ÛÙˆ گیا۔ نئے عÛد Ú©Û’ تقاضے پورے کرنے Ú©Û’ لیے Ûندو تردد Ú©Û’ ساتھ سÛÛŒ لیکن Ù†Ùسیاتی طور پر تیار تھے۔ 1827 میں Ø±Ø§Ø¬Û Ø±Ø§Ù… موÛÙ† رائے (1772 تا 1833) Ù†Û’ برÛمو سماج Ú©ÛŒ بنیاد ڈالی جو اس سمت میں ایک اÛÙ… سنگ میل تھا۔ ان Ú©Û’ مقابلے میں مسلمانان٠Ûند جو اپنی Ø+کومت Ú©Û’ خاتمے پر مایوسی اور جھنجھلاÛÙ¹ کا شکار تھے اور اسی بنا پر Ù†Û ØµØ±Ù Ø§Ù†Ú¯Ø±ÛŒØ²ÙˆÚº سے Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ù† Ú©ÛŒ جدید تعلیم Ú©ÛŒ طر٠سے بھی بداعتمادی میں مبتلا تھے، نئے عÛد Ú©Û’ تقاضوں سے عÛØ¯Û Ø¨Ø±Ø§ Ûونے Ú©Û’ لیے اس وقت بیدار Ûوئے جب 1857 Ú©Û’ بعد تاریک دور میں انÛیں سنگین اور تلخ Ø+قائق کا سامنا کرنا پڑا۔
۔بÛرØ+ال اگلے بیس برس Ú©Û’ دوران Ø+الات اور واقعات Ù†Û’ جو Ø±Ø§Û Ø§Ø®ØªÛŒØ§Ø± Ú©ÛŒ اس Ú©ÛŒ بنا پر مسلمان اس Ùیصلے پر Ù¾ÛÙ†Ú† گئے Ú©Û Ø§Ø¨ ان Ú©Û’ لیے سیاسی سرگرمیوں سے علیØ+Ø¯Û Ø±Ûنا ممکن Ù†Ûیں اور اگر انÛÙˆÚº Ù†Û’ ایسا Ù†Û Ú©ÛŒØ§ تو ان Ú©Û’ جائز Ø+قوق یونÛÛŒ پامال Ûوتے رÛیں Ú¯Û’Û” 1892 Ú©Û’ انڈین کونسلر ایکٹ میں نمائندگی اور اداروں Ú©Û’ قیام اور Ø¨Ù„Ø§ÙˆØ§Ø³Ø·Û Ø§Ù†ØªØ®Ø§Ø¨Ø§Øª Ú©Û’ اصول Ú©Ùˆ تسلیم کر لیا گیا تھا۔ دریں اثنا اسی دور میں کانگریس جÛاں ایک اور آئینی پیش رÙت پر زور دے رÛÛŒ تھی، ÙˆÛیں دوسری طر٠اس Ù†Û’ Ù…Ø¬ÙˆØ²Û Ø§ØµÙ„Ø§Ø+ات Ú©Û’ تØ+ت Ø§Ù“Ø¦Ù†Ø¯Û Ù‚Ø§Ø¦Ù… Ûونے والی کونسل میں مسلمانوں Ú©ÛŒ نمائندگی سے متعلق مسلمانوں Ú©Û’ Ù†Ù‚Ø·Û Ù†Ø¸Ø± Ú©Ùˆ تسلیم کرنے سے بھی انکار کر دیا تھا۔ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø§Ø²ÛŒÚº کانگریس Ù†Û’ØŒ جو اب بال گنگا دھر تلک (1856 تا 1920) Ú©ÛŒ قیادت میں انتÛاپسند Ûندو رÛنمائوں Ú©Û’ زیر اثر آ Ú†Ú©ÛŒ تھی، Ù†Û ØµØ±Ù Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù†ÙˆÚº Ú©Ùˆ کئی معاملوں میں بالکل نظر انداز کر دیا تھا Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ù† Ú©Û’ Ø+قوق Ú©Ùˆ بھی غصب کرنے Ú©Û’ درپے تھی۔ اس سلسلے میں کانگریس کا سب سے اÛÙ… اور بنیادی Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¨Û ÛŒÛ ØªÚ¾Ø§ Ú©Û Ø¹Ø¯Ø§Ù„ØªÙˆÚº میں اردو Ú©ÛŒ بجائے Ûندی رائج Ú©ÛŒ جائے۔ بال گنگا دھر تلک Ú©Û’ بیانات اور سرگرمیاں، یعنی عظیم مسلم رÛنمائوں اور ممتاز مسلمان شخصیتوں Ú©ÛŒ تØ+قیر Ùˆ تذلیل کرنے Ú©Û’ نتیجے میں کئی مقامات پر Ûندو مسلم Ùسادات پھوٹ Ù¾Ú‘Û’Û” مسلمانوں Ú©Û’ Ø+والے سے کانگریس Ù†Û’ جو روپ اختیار کیا تھا اس Ú©Û’ نتیجے میں تین مختل٠لیکن باÛÙ… مربوط سطØ+ÙˆÚº پر واضØ+ ردعمل Ûوا۔ اول ÛŒÛ Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù†ÙˆÚº Ù†Û’ کانگریس سے قطعی لاتعلقی اختیار کرلی، ایسی لاتعلقی کا مظاÛØ±Û Ø§Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ اس سے قبل کبھی Ù†Ûیں کیا تھا۔ Ù†ØªÛŒØ¬Û ÛŒÛ Ûوا Ú©Û Ø¬Ûاں 1890 میں کانگریس Ú©Û’ سیشن میں 706 مندوبین میں سے 156 مسلمان مندوبین Ù†Û’ شرکت Ú©ÛŒ تھی، 1905 Ú©Û’ سیشن میں 756 مندوبین میں سے صر٠17 مسلمان مندوبین شریک Ûوئے۔ Ø+Ø§Ù„Ø§Ù†Ú©Û Ø§Ø³ وقت سیشن Ú©ÛŒ صدارت گوپال کرشن Ú¯ÙˆÚ©Ú¾Ù„Û’ Ù†Û’ Ú©ÛŒ تھی جو اپنے لبرل Ù†Ù‚Ø·Û Ù†Ø¸Ø± اور Ûندو مسلم اتØ+اد Ú©Û’ داعی Ú©ÛŒ Ø+یثیت سے بÛت نیک نام تھے۔ دوسرا ردعمل ÛŒÛ Ûوا Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù†ÙˆÚº Ù†Û’ آغا خان Ú©ÛŒ قیادت میں ایک ÙˆÙد ترتیب دیا جس Ù†Û’ یکم اکتوبر 1906 میں وائسرائے سے ملاقات Ú©ÛŒ اور مسلمانوں Ú©Û’ لیے Ø¬Ø¯Ø§Ú¯Ø§Ù†Û Ø§Ù†ØªØ®Ø§Ø¨Ø§Øª اور علیØ+Ø¯Û Ù†Ø´Ø³ØªÛŒÚº مخصوص کرنے کا Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¨Û Ú©ÛŒØ§Û” اس مطالبے کا مقصد ÛŒÛ ØªÚ¾Ø§ Ú©Û Ú©ÙˆÙ†Ø³Ù„ÙˆÚº میں مسلمانوں Ú©Û’ Ø+قیقی اور صØ+ÛŒØ+ نمائندے منتخب کیے جائیں۔ تیسرا ردعمل ÛŒÛ ØªÚ¾Ø§ Ú©Û Ø§Ø³ مطالبے Ú©Ùˆ انتÛائی موثر انداز میں اور پوری قوت سے پیش کرنے، Ù…Ø¬ÙˆØ²Û Ø§ØµÙ„Ø§Ø+ات پر مسلمانوں کا Ù†Ù‚Ø·Û Ù†Ø¸Ø± واضØ+ اور دو ٹوک انداز میں سامنے لانے، نیز مسلمانوں Ú©Ùˆ سیاسی طور پر متØ+رک کرنے Ú©Û’ لیے دسمبر میں آل انڈیا مسلم لیگ Ú©ÛŒ بنیاد ڈالی گئی جسے Ø+ضرت قائد اعظم Ø’ آگے Ù„Û’ کر Ú†Ù„Û’ گئے۔اس سلسلے Ú©ÛŒ سب سے اÛÙ… Ú©Ú‘ÛŒ 23مارچ تھی،جب Ø+ضرت قائد اعظمؒ Ù†Û’ ÛŒÛ Ø«Ø§Ø¨Øª کیا Ú©Û Ûندو اور مسلمان دو الگ الگ قومیں Ûیں اور ÛŒÛ Ø§Ú©Ú¾Ù¹Û’ Ù†Ûیں Ø±Û Ø³Ú©ØªÛ’Û”1857اسی لئے 23مارچ 1940Ø¡ Ú©Ùˆ جب قرارد لاÛور پیش Ûونے Ú©Û’ بعد ÛندوÛندو جماعتیں اور اخبارات مسلم لیگ Ú©Û’ خلا٠لنگوٹ کس کر میدان میں Ù†Ú©Ù„ آئیں۔ Ûندو اپنی اکثریت Ú©Û’ بل بوتے پر دو صدی سے ÛŒÛ Ø®ÙˆØ§Ø¨ دیکھ رÛا تھا Ú©Û Ø¨Ø±Ø·Ø§Ù†ÛŒÛ Ø§Ø®ØªÛŒØ§Ø±Ø§Øª Ø+کمرانی اکثریت Ú©Ùˆ منتقل کرے گا اور اس طرØ+ Ûندوستان میں Ûندو راج قائم ÛÙˆ جائے Ú¯Ø§Û”ÙˆÛ Ù…ØºØ±Ø¨ÛŒ جمÛوریت Ú©Û’ Ø¨ÙˆØ³ÛŒØ¯Û Ø§ØµÙˆÙ„ÙˆÚº Ú©Û’ ماتØ+ت ایسا تصور دماغوں میں لانے میں Ø+Ù‚ بجانب تھے۔ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ø³ جمÛوریت Ú©ÛŒ اساس ووٹوں Ú©ÛŒ اکثریت پر رکھی گئی ÛÛ’ اور Ûندوستان میں Ûندوکی اکثریت ÛÛ’Û” اس لیے Ûندو ÛŒÛ Ø³Ù…Ø¬Ú¾Ù†Û’ میں Ø+Ù‚ بجانب تھے Ú©Û Ø¬Ù…Ûوریت میں اس Ú©ÛŒ اکثریت ÛÙˆÚ¯ÛŒ اور ÙˆÛ Ù†Ø¸Ø§Ù… Ø+کومت Ú©Ùˆ اپنی مرضی اور منشا Ú©Û’ مطابق چلائیں Ú¯Û’Û” اور مسلمان اقلیت میں Ûونے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ اس جمÛوری نظام Ú©ÛŒ گاڑی Ú©Ùˆ روک Ù†Û Ø³Ú©ÛŒÚºÚ¯Û’Û” لیکن مسلم لیگ Ú©ÛŒ قرار داد پاکستان Ù†Û’ ان Ú©ÛŒ ان ناپاک آرزوئوںکوختم کر Ú©Û’ رکھ دیا۔ کانگریسی لیڈر جنÛÙˆÚº Ù†Û’ Ú¯Ø°Ø´ØªÛ Ù†ØµÙ ØµØ¯ÛŒ سے نیشنلزم کا نقاب اوڑھ رکھا تھا بے نقاب Ûوگئے۔اور خوÙناک ÙØ±Ù‚Û Ù¾Ø±Ø³Øª بھیڑیئے بن کر سامنے آگئے۔اÙÙ† کا نیشنلزم جو عوام Ú©Û’ دھوکے Ú©ÛŒ ٹٹّی بنا Ûوا تھا ختم Ûوگیا اور مسلمانوں، اچھوتوںاور Ûندوستان Ú©ÛŒ دوسری اقلیتوں Ù†Û’ ان بÛروپیوں Ú©Ùˆ ان Ú©Û’ اصلی رنگ میں دیکھ لیا۔ کانگریس سے مختل٠قسم Ú©ÛŒ آوازیں اÙÙ¹Ú¾Ù†Û’ لگیں۔کسی Ù†Û’ پاکستان Ú©ÛŒ وضاØ+ت طلب کی،کسی Ù†Û’ ÛŒÛ Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¨Û Ú©ÛŒØ§ Ú©Û Ù¾Ø§Ú©Ø³ØªØ§Ù† کا Ø+دود اربع کیاÛوگا۔ کوئی ÛŒÛ Ù¾Ú©Ø§Ø±Ø§ Ú©Û Ø¬Ù†Ø§Ø+ انگریزوں Ú©Û’ Ûاتھوں میں کھیل رÛا ÛÛ’Û”ØºØ±Ø¶ÛŒÚ©Û Ú©Ø§Ù†Ú¯Ø±ÛŒØ³ÛŒ Ù†Ú¯Ø§Ø±Ø®Ø§Ù†Û Ú©ÛŒ طوطیوں Ù†Û’ الگ الگ راگنی الاپنی شروع کردی۔قائدعظم Ù…Ø+مد علی جناØ+Ø’ Ù†Û’ اس غوغا آرائی Ú©Û’ جواب میں Ù†Ûایت جامع اور مختصر سا بیا Ù† دیا۔
’’تم پاکستان Ú©Û’ اÙصول Ú©Ùˆ تسلیم کرو…تÙصیلات بعدمیں Ø·Û’ ÛÙˆ جائیں گی۔‘‘
اس طویل تقریر کا Ù†ØªÛŒØ¬Û ÛŒÛ Ù†Ú©Ù„Ø§ Ú©Û Ù…Ù†Ù¹Ùˆ پارک (اقبال پارک)میںقائداعظ … Ù…Ø+مد علی جناØ+ؒنے مسلم لیگ Ú©ÛŒ کارکردگی بیان کی۔
Ø+ضرت قائدÙاعظم Ù†Û’ Ú©Ûا،’’ÛÙ†Ø¯ÙˆÙ…Ø¹Ø §Ø´Ø±Û’ کا اپنا ڈھانچا ÛÛ’Û” جو Ûمارے ڈھانچے سے مختل٠ÛÛ’ ÛŒÛ Ù†Û ØµÙر٠مختل٠ÛÛ’ Ø¨Ù„Ú©Û Ø¨Ø¹Ø¶ معاملات میں ایک دوسرے Ú©ÛŒ ضد Ûے۔‘‘
Ûماری اپنی زبان ÛÛ’ØŒ ثقاÙت ÛÛ’ØŒ Ûماری اپنی تقویم،نام، سماجی زندگیاور طرز٠تعمیرÛÛ’Û” Ûمارے معاشرے کا پورا سماجی اور اقتصادی سیٹ اَپ Ûندوئوں سے یکسر مختل٠ÛÛ’Û” Ûندو بت پرستی Ú©Û’ قائل ÛیںÛÙ… Ù†Ûیں۔ ÛÙ… مساوات، Ø+ریت اور بھائی چارے Ú©Û’ قائل Ûیں۔ ان پر ذات پات چھائی Ûوئی اور ذات پات Ú©Û’ بندھن میں جکڑے Ûوئے Ûیں۔یÛÛŒ بات آپ Ù†Û’ 23مارچ1940Ø¡ Ú©Ùˆ قرار داد٠لاÛور Ú©Û’ وقت دو گھنٹے Ú©ÛŒ تقریر میں دÙÛرائی۔’’مع٠„وم Ù†Ûیں Ú©Û Ûمارے Ûندو دوست اسلام اور ÛندومذÛب Ú©ÛŒ اصل روØ+ Ú©Ùˆ کیوں Ù†Ûیں Ø³Ù…Ø¬Ú¾ØªÛ’Û”ÛŒÛ Ø¯ÙˆÙ†ÙˆÚº ایسے سماجی نظام Ûیں جو ایک دوسرے سے بالکل علیٰØ+Ø¯Û Ø§ÙˆØ± مختل٠Ûیں۔ ÛŒÛ Ù…Ø+ض خواب ÛÛ’ Ú©Û Ú©Ø¨Ú¾ÛŒ Ûندو اور مسلمان ایک قوم ÛÙˆ جائیں Ú¯Û’ اور ÛŒÛ ØºÙ„Ø· خیال ÛÛ’ Ú©Û Ûندوستان ایک قوم ÛÙˆ جائے یا قوم Ûے۔مسلمان اور Ûندووں کا ÙلسÙÛØ¡ Ø+یات جدا، مذÛبی عادات Ùˆ اطوار جدا، لٹریچر اور ادب جدا، Ù†Û ÙˆÛ Ø¢Ù¾Ø³ میں شادی کریں Ù†Û ÙˆÛ Ø³Ø§ØªÚ¾ Ù…ÙÙ„ کر کھانا بیٹھ کر کھائیں۔ آپ Ù†Û’ ÛÙ…ÛŒØ´Û Ú©Ûا ÛÛ’ Ú©Û Ûند Ú©Û’ مسلمانوں Ú©ÛŒ پوزیشن Ú©Ùˆ مضبوط کیجیے۔ جمÛوراسلام آپ Ú©Û’ ساتھ Ûیں۔ ÙˆÛ Ø¢Ù¾ سے رÛنمائی Ú©Û’ طالب Ûیں۔ آپ رÛنمائی کیجیے۔ خادم اسلام بن کر Ø¢Ú¯Û’ بڑھیں اور تعلیم،سیاست ،اقتصادیات اور اجتماعیات میں مسلمانوں Ú©ÛŒ تنظیم کیجیے۔
ایم اے جناØ+Ø’ Ù†Û’ Ú©Ûا،’’پاکستا٠کی Ø+کومت اورلوگ اÙسی تمناکولے کرآگے بڑھنا چاÛتے Ûیں Ú©Û Ø¹Ø§Ù… آدمی کوخوشØ+ال بنایاجائے۔ذات پات،علاقائی تعصب اورمذÛبی تÙریق Ú©Ùˆ بالائے طاق رکھتے Ûوئے Ù…Ø+نت Ú©ÛŒ طر٠راغب کریں۔مگراÙسوس ÛÛ’ Ú©Û Ûمارا پڑوسی Ù…ÙÙ„Ú© بھارت اوراس Ú©Û’ منتخب لیڈرزطرØ+ طرØ+ Ú©Û’ مسائل پاکستان Ú©Û’ لیے Ú©Ú¾Ú‘Û’ کررÛÛ’ Ûیں ØªØ§Ú©Û Ù†ÛŒØ§ Ù…ÙÙ„Ú© پاکستان اپنے پائوں Ù¾Ø±Ú©Ú¾Ú‘Ø§Ù†Û Ûوسکے۔اÙÙ† کااندازÙعمل Ûمارے Ù…ÙÙ„Ú© Ú©Û’ لیے بھوکے بھیڑیئے جیسا ÛÛ’ جومسکین بکری Ú©Û’ پیچھے پڑگیاتھا۔تاÛÙ… مَیںیقین سے Ú©ÛÛ Ø³Ú©ØªØ§ÛÙˆÚº Ú©Û Ø§ÙÙ† Ú©Û’ باطن Ú©Û’ خیالات کبھی پورے Ù†ÛیںÛوسکیں Ú¯Û’Û”Ø+قیقت ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø¨ پاکستان کوکوئی توڑنÛیں سکتا۔پاکستان دنیاکے جغراÙÛŒÛ Ú©Ø§Ø+ØµÛ ÛÛ’ اورمنÙردمقام رکھتاÛÛ’ اورقائم رÛÙ†Û’ Ú©Û’ لیے معرض٠وجودمیں آیاÛے۔‘‘’’ب لوچستان بÛادÙر Ø+ریت پسند لوگوں Ú©ÛŒ سرزمین ÛÛ’Û” Ù„Ûٰذا آپ Ú©Û’ لیے تو قومی آزادی، وقار اور استØ+کام Ú©Û’ خصوصی معنی Ûونے چاÛئیں، ملکی اور غیرملکی Ú©ÛŒ ÛŒÛ Ø³Ø±Ú¯ÙˆØ´ÛŒØ§Úº Ù†Û ØªÙˆ اÙس سرزمین Ú©Û’ لیے سÙود مند ÛÙˆÚº Ú¯ÛŒ اور Ù†Û Ø§Ùس Ú©Û’ شایان٠شان، اب ÛÙ… سب پاکستانی Ûیں، Ù†Û Ø¨Ù„ÙˆÚ† Ûیں Ù†Û Ù¾Ù¹Ú¾Ø§Ù†ØŒ Ù†Û Ø³Ù†Ø¯Ú¾ÛŒ Ù†Û Ø¨Ù†Ú¯Ø§Ù„ÛŒ اور Ù†Û Ù¾Ù†Ø¬Ø§Ø¨ÛŒ اور پاکستانیوں Ú©ÛŒ Ø+یثیت سے ÛÛŒ Ûماری Ùکر، Ûمارا Ø±ÙˆÛŒÙ‘Û Ø§ÙˆØ± عمل Ûونا چاÛیے Û”Ûمیں پاکستانیوں Ú©ÛŒ Ø+یثیت سے متعار٠Ûونے پر ÛÛŒ Ùخر Ûونا چاÛیے اور Ú©Ùسی Ø+یثیت سے Ù†Ûیں۔‘‘(Ùرمان قائداعظم Ù…Ø+مد علی جناØ+ ØŒ15 جون 1948Ø¡ ØŒ بمقام Ø¨Ù„Ø¯ÛŒÛ Ú©ÙˆØ¦Ù¹Û) Û”1945-46 Ø¡ میں Ûندوستان میں مرکزی اورصوبائی اسمبلیوں Ú©Û’ لیے عام انتخاب Ûوئے۔ان میں بنگال Ú©Û’ مسلمان سرخرورÛے۔مرکزی سطØ+ پربنگال میں مسلم لیگ Ú©Ùˆ بڑا عروج Ù…ÛŒØ³Ø±Ø¢ÛŒØ§Ø§ÙˆØ±ØµÙˆØ¨Ø§Ø ÛŒ سطØ+ پربھی عوام Ù†Û’ بڑی بھاری اکثریت سے ساتھ دیا۔119 مسلم نشستوں میں سے مسلم لیگ Ù†Û’113Ø+اصل کرکے ارض پاک Ú©Û’ قیام Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ûموارکر لی۔اس کامیابی کا راز ایک Ø®Ùدا،ایک رسولØ،ایک کتاب اورایک اÙمت کااÙصول تھاجو قائدÙاعظمؒ Ù†Û’ دیا تھا۔ دو قومی Ù†Ø¸Ø±ÛŒÛ Ø+قیقت بن Ú¯ÛŒØ§Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù†ÙˆÚº کوبیرونی طاقت انگریزاورÛندو سے نجات پانی ÛÛ’ Ø§ÙˆØ±ÛŒÛ Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù… لیگ ÛÛŒ مسلمانوں Ú©ÛŒ واØ+Ø¯Ù†Ù…Ø§Ø¦Ù†Ø¯Û Ø¬Ù…Ø§Ø¹Øª ÛÛ’Û”Ú†Ù†Ø§ÚºÚ†Û Ø¨Ù†Ú¯Ø§Ù„ میںمسلمان وزارت22اپریل1946Ø¡ Ú©Ùˆ بن گئی۔Ø+سین Ø´Ûید سÛروردی متØ+Ø¯Û Ø¨Ù†Ú¯Ø§Ù„ Ú©Û’ وزیراعلیٰ Ú†Ù†Û’ گئے۔چندلوگ انÙرادی طورپرجومنتخب Ûوئے ان کوساتھ ملایا گیا۔پھراپریل1946Ø¡ میں دÛÙ„ÛŒ میں مسلم لیگ Ú©Û’ منتخب ارکان اسمبلی کاکنونشن منعقد ÛÙوا۔ 7تا 9 اپریل1946Ø¡ Ú©Ø§ÛŒÛ Ø§Ø¬Ù„Ø§Ø³ مسلم لیگ Ú©ÛŒ تاریخ میں سنگ٠میل Ú©ÛŒ Ø+یثیت رکھتاÛÛ’Û” Ú©ÛŒÙˆÚºÚ©Û 1940Ø¡ Ú©Û’ ریزولیوشن میں Ù„Ùظ سٹیٹس(States)لکھاÛÙˆØ§Ø Ú¾Ø§ØŒØ§Ø³Û’ سٹیٹ(State) سے بدل Ø¯ÛŒØ§Ú¯ÛŒØ§Û”Ú¯ÙˆÛŒØ§Ø¨Ù†Ú¯Ø §Ù„ Ú©Û’ مسلمانوں Ú©ÛŒ روØ+ وجسم Ù†Û’ آزادی٠وطن اورمسلمانوں Ú©ÛŒ Ø¬Ø¯Ø§Ú¯Ø§Ù†Û Ø±ÛŒØ§Ø³Øª Ú©Û’ لیے قربانیاں دیں Ø§ÙˆØ±ÛŒÛ ØªÚ¾Ø§Ø§Ù† Ú©ÛŒ Ù…Ø+بت کانچوڑجوانÛÙˆÚº Ù†Û’ قائدÙاعظمؒکی قیادت پر نچھاورکی Ø§ÙˆØ±ÙˆÛ Ø§Ø¨ تک قائدÙاعظم سے Ù…Ø+بت کرتے Ûیں۔قائداعظمؒ Ù†Û’ Ú©Ûا تھا:مَیں ایک بار Ù¾Ùھر آپ Ú©Ùˆ خبردار کیے دیتا ÛÙÙˆÚº Ú©Û Ù¾Ø§Ú©Ø³ØªØ§Ù† Ú©Û’ دÙشمنوں Ú©Û’ جال میں Ù†Û Ù¾Ú¾Ù†Ø³ جائیے۔ بدقسمتی سے آپ Ú©Û’ درمیان Ú©Ú†Ú¾ پانچویں کالم Ú©Û’ لوگ Ûیں اور کتنے اÙسوس Ú©ÛŒ بات ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù† Ûیں اور اپنی کارگزاریوں Ú©Û’ لیے Ø±ÙˆÙ¾ÛŒÛ Ø¨Ø§Ûر سے Ø+اصل کرتے Ûیں لیکن ÙˆÛ Ø´Ø¯ÛŒØ¯ غلط ÙÛÙ…ÛŒ میں مبتلا Ûیں۔ اب ÛÙ… ان Ú©ÛŒ شرانگیزی Ú©Ùˆ مزید برداشت Ù†Ûیں کریں Ú¯Û’Û” ÛÙ… پاکستان Ú©Û’ دÙشمنوں Ú©Ùˆ Ûرگز برداشت Ù†Ûیں کریں Ú¯Û’Û” ÛÙ… پاک سرزمین پر ان مناÙقوں اور پانچویں کالم والوں Ú©Ùˆ برداشت Ù†Ûیں کریں Ú¯Û’ØŒ Ûرگز Ù†Ûیں کریں Ú¯Û’ اور اگر ÛŒÛ Ø³Ø¨ Ú©Ú†Ú¾ بند Ù†Û ÛÙوا تو مجھے یقین ÛÛ’ Ú©Û Ù¾Ø§Ú©Ø³ØªØ§Ù† Ú©ÛŒ Ø+کومت، آپ Ú©ÛŒ اپنی Ø+کومت ان Ú©Ùˆ بے دردی اور سختی سے کچلنے Ú©Û’ لیے سخت تدابیر اختیار کرے گی، Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÛŒÛ Ù„ÙˆÚ¯ Ûمارے لیے زÛر Ú©ÛŒ Ø+یثیت اختیار کر Ú†Ú©Û’ Ûیں‘‘۔تقسیم Ûنداور دو قومی Ù†Ø¸Ø±ÛŒÛ Ú©Û’ بارے میں قائدÙاعظم Ù…Ø+مد علی جناØ+ Ú©ÛŒ رائے بڑی Ù¾Ø®ØªÛ Ûوتی گئی۔ آپؒ Ù†Û’ ارشاد Ùرمایا Ú©Û Ø¯ÙˆÙ‚ÙˆÙ…ÛŒ Ù†Ø¸Ø±ÛŒÛ Ú©ÛŒ بنیاد تو اÙسی وقت ÛÙˆ گئی تھی، جب Ûندوستان کا Ù¾Ûلا Ûند Ùˆ اپنی مرضی سے مسلمان ÛÙˆ گیا تھا۔ نئے مسلمان Ù†Û’ Ù†Û ØµÙر٠مذÛب تبدیل Ú©Ùیا Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ù† Ú©ÛŒ زندگی کا سارا دھارا بدل گیا۔ مسلمان کا لباس مختل٠ÛÙˆ گیا۔ مسلمان Ú©ÛŒ خوراک،کھانے پکانے Ú©Û’ طریقے مختلÙØŒ مسلمان خوراک میں گوشت ( خاص طور پر گائے کا)کھاتا ÛÛ’Û” Ûندو گائے Ú©ÛŒ پوجا کرتے Ûیں۔ تمام سماجی عادات، عبادات Ú©Û’ طریقے اور سوچ بدل گئی، مگر برÛمن کا Ú©Ùردار،مذÛب اونچی ذات Ú©ÛŒ رٹ پر ÛÛ’ اور بتوں Ú©ÛŒ پوجا Ú©ÛŒ جاتی ÛÛ’Û” اسلام لانے Ú©Û’ بعد مسلمان Ú©ÛŒ ذات پات ختم، بڑا چھوٹا امتیاز ختم۔ غریب چھوٹا کسی بھی ذات کاÛÙˆ انسان ÛÛ’ اگر Ú©Ùردار میں بÙلند Ûے۔متقی ÛÛ’ تو ÙˆÛ Ø§Ù…Ø§Ù…Øª بھی کرسکتا ÛÛ’ØŒ جب Ú©Û Ûندو مذÛب میں ایسا ممکن Ù†Ûیں۔ صر٠برÛمن ÛÛŒ پروÛت Ûوتا ÛÛ’Û” مسلمان Ûر بڑے آدمی Ú©Û’ ساتھ کھڑا ÛÙˆ سکتا ÛÛ’ Ú©ÛŒÙˆÚºÚ©Û ÛŒÛاں کالے Ú©Ùˆ گورے پر کوئی Ùوقیت Ù†Ûیں Ø§ÙˆØ±Ù†Û ÛÛŒ گورے Ú©Ùˆ کالے پر کوئی Ùوقیت Ø+اصل ÛÛ’Û”ÛŒÛ Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù† ایک برتن میں کھانا کھا سکتے Ûیں۔پھر اسلام لانے Ú©Û’ بعد Ûندو مسلمان Ù„Ú‘Ú©ÛŒ یا Ù„Ú‘Ú©Û’ Ú©ÛŒ شادی Ù†Ûیں ÛÙˆ سکتی۔ ØªØ§ÙˆÙ‚ØªÛŒÚ©Û Ù„Ú‘Ú©ÛŒ مسلمان ÛÙˆ جائے۔ آئیے عبادت گاÛÙˆÚº Ú©Ùˆ دیکھیں۔مند ر Ú©ÛŒ بناوٹ، Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û ÙÙ†ÙÙ‘ تعمیر مختل٠ÛÛ’Û” مسجد Ú©Û’ Ù…Ø+راب، گنبد، Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û Ø¬Ø¯Ø§ ÛÛ’Û” مندر میں بتوں Ú©ÛŒ پوجا Ûوتی ÛÛ’Û” دیوی Ú©ÛŒ عبادت Ú©ÛŒ جاتی ÛÛ’Û” ڈھولک اور ڈانس Ú©ÛŒ اجازت ÛÛ’Û” مگر اسلام میں ایسے معاملات تو Ù†Ûیں ÛÙˆ سکتے۔ مسجد میں Ù†Û Ø¨Øª ÛÛ’ اور Ù†Û ÛÛŒ خدا Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ú©Ø³ÛŒ Ú©Û’ سامنے جھکنا روا ÛÛ’Û” صÙØ±Ù Ø§Ù„Ù„Û ÛÛŒ Ú©Û’ سامنے Ø³Ø¬Ø¯Û Ø¬Ø§Ø¦Ø² ÛÛ’Û” Ù„ÛٰذاÛندوستان میں Ûندو مسلم دونوں جدا قومیں Ûیں۔ Ûندوئوں Ú©Û’ نام سنسکرت سے Ûیں۔ مسلمانوں Ú©Û’ اسمائے گرامی عربی،Ùارسی اور اپنے پیغمبروں Ú©Û’ نام پر Ûیں۔ مسلمان Ú©Û’ Ûاں Ø¨Ú†Û Ù¾ÛŒØ¯ ا Ûوتا ÛÛ’ تو اس Ú©Û’ کان میں اذان دی جاتی ÛÛ’ ØŒÛند ومذÛب میں ایسا Ù†Ûیں Ûوتا۔ Ûندو اور مسلمان ایک Ûندوستان میں بستے تو Ûیں، مگر نظریات،عقیدے دونوں Ú©Û’ جدا Ûیں۔ Ûندو مسلمان کا کھانا Ù†Ûیں کھا سکتے۔ برÛمن Ú©Ùˆ مسلمان Ûاتھ Ù†Ûیں لگا سکتے۔ دونو Úº ایک چارپائی پر بیٹھ Ù†Ûیں سکتے تو ÙˆÛ Ú©ÛŒØ³Û’ ایک قوم ÛÙˆ سکتے Ûیں۔